ספרות מקצועית |
הכוונה היא לעורר תחושת נינוחות על ידי גריית החושים בתוך אווירה שקטה ונעימה. התפיסה הטיפולית הזו נולדה בהולנד בסוף שנות ה 80 במרכז טיפולי מיוחד . המטפלים מצאו שסביבת עשירה בגירויים רב חושיים משרה תחושת רוגע והכלה אצל המטופלים.
ראה מידע נוסף..
חטיבה צעירה במסגרת בית ספר יסודי , יוצרת אווירת פעילות תוססת וסוערת לילדי הגן. המגוון הגדול של הפעילויות והמערכת הרב גילית המקיפה את הגן, יוצרת אצל ילדים רבים מצבים של עוררות יתר שיכולה לפגוע בתפקוד התקין במהלך השוטף של הפעילות בגן. ראה מידע נוסף..
בית הספר היסודי, מהווה מסגרת חינוכית לימודית תוססת ומגוונת מבחינת מערכות הפעילות השונות. ישנם תלמידים רבים המתקשים לשמור על וויסות רגשי תקין לאורך כל שעות היום.
"מציאות מדומה" – כלי חינוכי/טיפולי - צעדים ראשונים בעבודה
"חצר חושים", הינה סביבה טיפולית- חינוכית, המוקמת בחצר המרכז הטיפולי/הרפואי שמטרתה, לעודד את הפעילות החושית של המטופלים.
"...איזה אדם היודע לבחור ולבצע את התגובות הגופניות הרצויות?אזיה מין אדם הוא המתקרב למלוא התפתחותו הריגשית? האין זה אדם אשר תפישת ה"עצמי" שלו בהירה יחסית, המסוגל לייצב עצמו מחדש מבחינה ריגשית כשהוא נתקל בנסיבות חדשות התובעות החלטה? ואיזה אדם הוא זה היודע איך להתנהג במערכת חברתית זרה וחדשה? מיהו האדם היודע כיצב להתבונן, לצבור מידע, לשפוט, להסיק מסקנות, לחשוב וליצור רעיונות חדשים? מיהו האדם בעל התכונות המופלאות הלאה? הוא האדם החופשי....." מדריך לפעילות - הערכה המוטורית לילדי הגן - פיתוח מוטורי של ילדים, כבר אינו נחלתם הבלעדית של חוגי העשרה בשעות אחר הצהרים. ברור לכל, שאל לנו לסמוך על הפעילות המוטורית הספונטנית של הילדים בלבד. הפעלת תוכניות חינוכיות מווריות, תופסת קום הולך וגדל בתוכנית הלימודים היומית בגן הילדים ובחוגי העשרה במסגרות הבלתי פורמליות.
|
|||||